Slovensko 4. - 12.7.2005

Odjezd 23:05, vodka 23:22, kotel 00:09 /záclona,hadr,pivo,sparta/,Poprad 9:00,Smokovec 9:20 - 13:00 /kalba/, Martin jde sám 14:00, Bivak 1 17:00, Budíček 1 10:00, terryho chata 13:30, po večeři 19:08, Zbojnická chata 11:37, Budíček 2 7:00.
No zmatek a hlavně vandr. Já, Martin (ani ho moc neznám), Piggi (jako vždy a všude) a Jarda (aneb Jarouš, indián, dnes táta). Pokuta ve vlaku nás uklidňuje /200Sk/, jinak jízdné pro nás vechny Hl.nádr.Praha.Cz - Poprad.Sk za 1900,-

Večer ve vlaku BRKO1. ráno okolo vlaku objevila se příroda, co v Čechách nemá obdoby. Vlak je pohoda, cíga, pivo,kafe,čaj, celníci a průvodčí. Za chvíli jsme na hranicí je okolo 6:00.

Martin dostal pokutu za kouření v chodbičce od dvou kníratejch vlakofízlů. Z Popradu nám jel vláček v 9:08 za 200Sk. Ve starym Smokovci výstup a u stánku pivo, čaj (mám obvyklou chřipkorýmu) a borovičku. Nákup v supermarketu. Okolo kolem zničené lesy z předloňské vichřice, která zdecimovala celé Tatry. Asi pojedem na Hrebienok a pak směr Terryho chata....BRKO2.

Potom se Martin zbláznil a vyrazil přímo na Slavkovský štít bez vody a vožralej. My jsme ho chtěli zachránit, ale nešlo to,,,ani silou. Takže jsme se nakonec vydali ve 3 a šli jsme na Hrebienok. Tady jsme potkali Michala Vágnera (bratr našeho spolužáka ze základky Erika V.), byl tam se starou (s mladou) a bydlel v Popradu. Šli jsme dál po obvyklé turist cestě na Bilíkovu chatu, kde se dojídáme polévkou a pomalu usínáme. Je tu strašně zničenej les - horor od Bilikovy chaty k vodopádům a tam BIVAK1 a BRKO3.

6.7.

Masakr. Celou noc prší, ale přístřešek z plachty nás chrání. Večer Priznic (koupačka v zimě neb horách v potoce a atd.) Ráno vyrážíme kolem 10:00 směr Terryho chata, přes Rainerovu chatu 1300m.n.m. a Zamkovského chatu 1475m.n.m. - trvá nám to se zastávkami 2:30hod. Celou cestu prší a fouká. Všichni až na kost i bágly. Na T. chatě asi budem spát. je otevřeno..klasická místnost s barem do kuchyně. 340 sk s kartou ČHS 295 sk , čaj 20, kafe 30,polivka 40, chlast 30-50. Jsou tu pěkný holky v kuchyni.

Hodinky se "vším" (hodiny, barometr,výškoměr,stopky,kompas,teploměr,alarm) jsou nějáký divný a rychle mění údaje. Snad kromě času - TLAK 1023-1011 nevim čeho?Zítra má být lepší počasí, tak snad budem pokračovat v přechodu Tater.

JAROUŠ: "Na Terryho chatě, zašívám si gatě."

K večeři jsme měli "Kejdu" s čočkou takže v noci bude plyn do kamen zadara. Zaplatili jsme si totiž kuchyňku i s vařičem. /asi 100sk/ Pučil jsme si čaj montana a dali jsme BRKO4, ještě čaj. Stále mám rýmu a asi i horečku, ale žiju. Piggi má sračku..... Ještě slíva, povídačky přeháněčky a BRKO5. Dobrou noc na palandě Terryho chaty 2015m.n.m.

7.7.

Ráno jsme vstávali v 6:00 (ehm dobře mi) a po baléní suchejch věcí následuje snídaně v 7:00. Pak vyrážíme směr Zbojnická chata 1960m.n.m. Kamž dorážíme v 11:30. Klasika, lezli jsme přes Sedielko 2300m.n.m. po řetězech. A pak stále dolů po žluté až k Zb.ch. Teď vaříme oběd a čaj, venku na lavičkách v mlze a BRKO6. Ubytování je tu stejně drahé jako na Terryho chatě, ale pro ČHS o 40% větší sleva. Vzdáváme to a jdem zas dolů na Hrebienok ve 12:11 začíná pršet - pláštěnky. Pivo Zlatý Budvar 10´ v 1960m.n.m a rychle dolů z tohodle nehostina. Dolů jdem opravdu rychle, místo podle ukazatele 2:15 jsme to zvládli za 1:35. U Hrebienka doprava na červenou a na rozcestí doleva na modrou. Je sice zavřená, ale má tam být útulna turistická. Přístřešek a voda - Pět pramenů. Našli jsme to, je to kovový a trošku zdemolovaný, takovej altánek a na něm spadlej strom jak hovado. I ty prameny tu jsou, ale Jardovi se tady nelíbí a chce pryč. Jenže je 17:00 a nám dvoum se nikam nechce.

Nápad Piggiho: houpací síť, lano, plachta, strom, skála

Dodatek Jardy: Moskytiera

Dodatek Romana: nýtovačka, kladivo, nýty, smyce

Číňanka (polévka s nudlemi), doutník a rádijko. Jo koupili jsme další cíga LM 10tkový. Zbývá nám dohromady 1000Kč. Zase kotel much a komárů.Asi uděláme oheň v altánku. Jarda prej už jde asi po stý.
Nápad - 19:00 - Budem dělat loupežníky na Turistickejch značkám. V kostýmu budem se zbraněmi obírat turisty....Jardův nápad.
Tak jsme nakonec altán upravili na chajdu v Tatrách. Na zdi budem spát? Oheň bude až v noci. Snad nikdo nepřijde, snad se altán pod stromem nezboří.

8.7.
Budíček 7:00. Ani se nám nechtělo vstávat. Jardova podlaha byla výborná. Místo snídaně kafe a kolem 8:00 jdeme dolů směr Strarý Smokovec. Tam nakupujeme: chleba, 3x cíga, sůl, cukr, flašku, hajzlpapír, mléko a protlak....500sk. Potom se vydáváme směr Štrbské Pleso jenže je vedro a po silnici se moc dobře nejde - takže vlak zase za 20sk. Přijeli jsme do Štrb. Plesa asi v 11:00 a dali jsme si pivko za 25sk. Vyrážíme kolem 12:30 na Janské Pleso. Jsme tam za hodinu. Zase turistická útulna...takovej dřevěnej přístřešek s lavičkou a stolem. Je u něj hnědé pleso, nenažraná kachna a borovička-hřeje. Ztratil jsem karabinu-sakra. Úprava místních laviček a jako další plán je Kriváň a Roháče. Doma musíme bejt 18.7. Zbejvá nám 600sk. Počasí dobrý ale kolem 16:00 zas poprchává. Jardu serou turisti i turismus a nás taky. Zase mušky a komáři a pruhovaný hovada. Kafe preso nebo pleso.

Zajímavé koupaní v plesu ve kterém se odráží Kriváň. Bylo docela teplé. Ještě před ním BRKO7 a potom večeře: přesolený těstoviny a rychlá večeře s gulášom. Borovička je už vypitá a v radiu hrajou operu a politický slovenský kecy. Včera prý byl teroristický útok na metro v Londýně...50 mrtvých. Slibují prý útok na Řím.Hrůza, hnus. Pak nastáva chvilka pro ninja cvičení a nový plán na Kriváň po skále....večerní klasika: čaj, cíga, slanina a zase dobrou.

9.7.
Ráno horor, noc horor, přes den nevim, ale nejspíš horor. Zas je hnusně, prší, Kriváň je schovaná. V noci bylo vedro a pak mě sežrali komáři. Jarda to nevzdává a vaří kafe. Bolí mě hlava.Zima. Je 7:55 a snídaně se vaří. Sladká kolínka. Posloucháme radio - špatné počasí bude a bude. Vyrážíme na Tři studánky a pak...končí mapa.

Mortál, brutál cesta přes polomy, místo hodiny jdeme dvě. A ještě prší, když konečně dorážíme k Třem studánkám, cesty neexistují. jakýsi horský vlk nám radí, kde máme přespat a že před chvíli odjeli chlapi do Čadca - smůla. Vlk nám vyprávěl o medvědovi jak si nese králíky a vykráča si do lesa. Začínáme mluvit slovensky. Jdem po silnici směr Liptov.Hrádek. Všechno je tu 7km. Jenže prší a sledují nás teplí poláci v dodávce, tak radši nasednem na bus a za 105sk jedem až do L.H. Pak jedem Tatranem za 175sk a vlakem na černo do Liptovského Mikuláše. Průvodčí s knírkem byl v pohodě. Teď sedíme v Harley clubu u Corgona a čekáme na vlak 17:40 do Rožumberoka. Tam odtaď se půjdem kouknout na Vlkolinec. Máme už jen 300sk. Piggi to vzdává: "sere ho život pod psa a tohle není žádná dovolená, to je strádání. Musíme se dostat domů!!! Kde budeme spát?"

Pohoda, jazz, krásně jsme se dostali do Rož. s průvodkyní co nám připoměla lepší kurz české koruny. V Rož. vystupujeme kolem 19:30, nákup v Hypernově: chleba, pivo-hnus. Dva Poláci nám ukazují mapu a my vykračujeme směr Biela Voda - Vlkolinec. Jetě Lídl: víno, soda, fazole, paštika a otravnej security. Zas začalo pršet a asi hodinu hledáme nějakej přístřešek, nakonec je nalezen za pomoci bači na modré cestě směr Vlkolinec. Bééé.uf. Takovej větší dřevěnej altán. Jídlo a sucho a konečně klid po velmi náročném dni. 21:30 - rádio, střik, vyrobili jsme si karty.

10.7.

Krásné bezbuzení spaní. BRKO8. Pořádné probuzení až kolem 10:00. Zase karty a jejich vylepšování na motivy našeho vandru. Prší, ale chvílema se dělá pěkně a zas je aspoň teplo. Nacházíme klíšťata. Vaříme kakao, oběd z těstovin a soji. Jídlo ubývá a ubývá.

Jdem kolem Krkavé skály, je naní asi 8 lezeckých cest 4-7 obtížnosti, při výšce max. 20m.nepříliš ojištěno. Vyrážíme po siestě kolem 17:00, je docela teplo, ale furt poprchává. Ty dva na mě pořád somrujou cíga. Kafe a jdem na Vlkolinec. Je to krása, super vesnice, i když dost zturistzovaná. Výbornej týpek v info. co nám ukázal mapu a ještě nám dal chleba potřenej česnekem a konzervu bravčového masa. Pak ještě v pensionu somrátor česneku, ale byl k ničemu. Nejdřív jsme se chtěli ubytovat hned za vesnicí u včelína /nástraha proti medvědovi/ s udírnou. ale pak jsme se šli projít /bágly schované v kadibudce/ a našli jsme lepší flek. Srub, přístřešek a ohniště v kopci jak pro hobity. Jarda šel dál k hotelům a u lanovky koupil cíga a pivo /LM 59sk, kozel 25sk/. Už nám zbývá jen 100sk. Kluci vyklízí půdičku v přístřešku a já vařím čaj. Všude kolem jsou přístřešky a stánky a bačové, který snad zejtra stáhnem o nějakej sejra. Jó Velká Fatra. Večeře - darované brabčo, rýže, pohanka, čaj a BRKO9. Zase prší a je 20:00. Jdem pro vodu, piggi si píská a já hlídám s mačetou. Krásná skála, asi taky bude lezecká, nad Vlkolíncem po žluté. Dali si cíga ke mě a teď furt votravujou - hrůza: půlku, fákt, dělej, slyšíš, budeš se dívat atd. BRKO10 poslední.

11.7.
Ještě včera kolem 00:00 jsme se vydali na loupežnickou výpravu do Vlkolínce na zeleninu. Vybrali jsme zahradu za kostelem. Jarda sice při akci ztratil mojí mačetu a pak jinašel ale nakonec máme plnou igelitku zeleniny. hurá jídlo. Spaní na půdě bylo ok. Usínáme až ve 3:00 a vstáváme kolem 10:30. Hnedle vaříme zeleninovo francouzkou polévku a kafe. Vysvitlo sluníčko, sušíme. Už zase zbývá jen 5 cigaret - ach jo.

Co teď. Je 17:40 a jsme 5km od Rožumberoka. Po brutální cestě necestě nevíme kam teď. Chodit po fatře nebo jet na Žilinu. Nakonec vyrážíme po menším obědě směr zpátky na Rožumberok asi 5km. Přichází bouřka a my moknem. Nacházíme lebky u cesty a plno kempů....míst u potoka s ohništi a lavičkami atd. Opravdu pěkné, dá se sem přijet i autem. D8 se sem dostat z Rožumberoka, kde se zahne hned za pizzerií a kříže a zastávky busu. Kupujem tabák opět v Hypernově /holand 65 a vážky 8/ a láhve Martiner 12. Konec peněz. Piggi už zase chce domů. Vlak na Žilinu /rychlík Praha/ Jede v 20:47. Tak zatim čekáme na zastávce.

Nasedli jsme na nějakej zpožděnej vlak co jede až do Chebu. S Piggim to jde z kopce, takže najednou jedem domů. Tenhle vlak nás kupodivu vyváží ze Slovenska až do Hranic na Moravě. Neuvěřitelné, tam přestupujem na další rychlík. Z toho nás opět vyhoděj v Český Třebový a tak dál. Doma jsme v úterý ráno v 9:00. Z vlaku nás vyhodili asi 5x. Ale dostali jsme se přes jednu noc bez peněz a stopovaní ze Slovenska do Prahy. Zajímavej konec.